Thursday, February 24, 2011

Sibuk dan busy.

Dah lame x menulis dlm blog aku ni,
dh berabuk rasa nye..
ni aku dh lap2 skit buang abuk..
sibuk bebenau aku tahun 2011 ni.

Hmmm...
siang kelas..
malam kerja..
bulan 3 ni pulak akak aku nak kawin..
sibuk la skit aku ni buat itu buat ini.
Al maklumla aku sorg jer anak lelaki yang boleh di harap kat rumah ni..
abang aku keje kat JB..
klau dia ade pun serupa xde..
hahaha!jangan marah yer Angah..

Alhamdulillah dalam kesibukan aku,
nampak jugak la kesenangan yang lebih banyak..
rezeki murah..
Bukan lah maksud aku dah mampu beli BMW 5 series or GOLF GTI..
sekurang2 nya xdela aku asyik tadah tangan kat mak aku mintak duit tiap2 kali nk gi asam pedas..
hp ni pun xde la sikit2 topup RM3 pastu selang 2 hari S.O.S topup..
Walau x seberapa duit yang aku ada,
tapi aku tetap rasa nikmat duit tu mungkin sebab hasil titik peluh aku sendiri..
hutang2 aku dgn orang pun dah mula berkurang..

Klau nak difikirkan hidup aku sejak 3 tahun kebelakangan ni,
mmg agak perit jgk la..
blaja dan tiada pinjaman..
siap berhutang lagi dgn PTPTN (masa zaman kat Uitm dulu)
nasib baik x perlu sewa rumah sbb rumah dekat..
org enjoy, aku sibuk nak enjoy..
aku buat bisness kecil-kecilan,
so ade la sikit income yang x berapa nk tetap..
nak mintak duit dengan orang tua aku,
segan la pulak..
mane x nye dulu dh elok2 belajo,main2..
smpai kena tendang..
sepatutnye aku yg bagi dorg duit..
huhu..

Aku mengharap kan benda yg lepas tu sebagai pengalaman aku dalam menuju kejayaan...
Gagal x bererti kalah...
Anggap kegagalan yg aku dh lalui tu sebagai salah satu cara untuk aku berjaya..
Gagal belajar pun x bererti gagal dalam hidup (nak sedap kan hati ni yg ade paper failed)
Harap-harap aku dapat buktikan yang kemalasan aku dalam dunia pelajaran ni bukan nya petanda aku gagal dalam menuju masa depan aku..

No comments:

Post a Comment

cetusan dan letusan suara.